-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:15525 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:7

1- نحوه محاسبه سال خمس به چه ترتيبي است ؟
ج1- آنچه از لوازم و ما يحتاج زندگي را كه پول تخميس نشده « يعني : پوليكه سال برآن گذشته باشد » خريداري كرده بايد حساب كند و خمس دارد ؛ و آنها را كه از در آمد سال خريداري كرده , يا ميداند كه سال بر آن نگذشته , خمس ندارد , و آنچه از ما يحتاج كه مشكوك است و نمي داند از پول تخميس شده خريداري كرده يا پول مخمس , بايد مصالحه شود .
اموال ديگر مانند اگر ماشين براي مسافركشي و تراكتور ... و غير آن باشد .
نيز سرمايه است و بايد خمس آن را حساب كند , خمس سرمايه بايد پرداخت شود , ولي منزل اگر مشكوك باشد , بايد مصالحه شود . حداقل آنچه را كه يقين دارد مازاد بر مئونه بوده متعلق خمس بوده و خمس آن را بپرداخته و با آن ,همين غذا را تهيه كرده است , خوردن آن غير جايز است , ولي معمولا چنين يقيني حاصل نمي شود و استفاده با شك , جايز است و مانعي ندارد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.